Výměna oleje v automatické převodovce

 

VLASTNÍME PLNIČKU AUTOMATICKÝCH PŘEVODOVEK A S NÁMI TAK  MÁTE GARANCI, ŽE NEDOJDE K ŽÁDNÉ POLOVÝMĚNĚ, KTERÁ BY MOHLA POŠKODIT VAŠI PŘEVODOVKU. 

Ukázky výměn oleje v automatické převodovce naleznete v sekci fotogalerie.

 

Automobilní automatická převodovka je převodovka, která při jízdě samočinně mění převodové stupně (převodový poměr). Zařízení má v automobilu tři hlavní funkce:

• Znásobit a přenést točivý moment od spalovacího motoru ke kolům.
• Zajistit rozjezd vozidla bez ovládání spojky, pouhým zmáčknutím plynu.
• Vhodně zvolit a zařadit potřebný převodový stupeň.

PROČ MĚNIT OLEJ V AUTOMATICKÉ PŘEVODOVCE?
Špatná údržba automobilu může způsobit nesprávný chod převodovky a její poruchu. Mezi nejčastější příčiny tak patří nedodržování intervalu výměny oleje a nekvalitní chlazení oleje, které způsobuje ztrátu jeho vlastností, na kterých je správný chod převodovek založen. Výměna oleje by měla být provedena po najetí 60.000 kilometrů. V případě, že motor Vašeho vozu pracuje ve vysoké zátěži, doporučujeme výměnu oleje již při najetí 30.000 kilometrů.

Všechny oleje ztrácí používáním a časem své vlastnosti, stávají se tak opotřebované a nevhodné k dalšímu použití. V případě opotřebení oleje je tak nutná jeho výměna, jelikož již neslouží tak, jak by měl. Olej v motoru se musí měnit v pravidelných intervalech a mnozí majitelé motorových vozidel se nad tímto faktem mnohdy vůbec nepozastavují. Automatické převodovky jsou v tomto ohledu ještě mnohem citlivější na kvalitu a čistotu oleje než motor. Olej tak hraje v automatické převodovce významnou roli na její funkčnost.

Olej slouží v automatické převodovce k mazání a chlazení. Hydroměnič ho využívá pro přenos celkového točivého momentu a výkonu motoru (hrubá síla), v hydrorozvaděči je využíván k ovládání řazení rychlostních stupňů (jemná mechanika) a stlačování spojkových skupin.
Provozem vozidla se v oleji uvolňuje otěr z lamel a ložisek automatické převodovky a zároveň se mění jeho tepelná stabilita. Skloubit takto rozdílné funkce do jednoho oleje je náročné a následkem toho je olej v automatické převodovce extrémně zatěžován. Z toho vyplývá, že pokud dojde k opotřebení oleje v automatické převodovce, který tak již nemá požadované vlastnosti, má to dopad na fungování celé automatické převodovky, protože jakákoliv změna jeho vlastností ovlivňuje práci automatické převodovky jako celku.

Věděli jste, že až 80 % poruch automatických převodovek, je zapříčiněno opotřebovaným olejem, který nemá požadované vlastnosti a jeho pozdní, nepravidelná nebo žádná výměna je důvodem většiny poruch automatických převodovek?

Ze začátku začíná automatická převodovka vykazovat chyby v menší intenzitě, které jsou někdy pro klasického uživatele téměř nepostřehnutelné. Tato intenzita se však časem zvyšuje, až může jízda s opotřebovaným převodovým olejem způsobit poškození některé z částí automatické převodovky, případně její úplné znefunkčnění. Proto v mnoha případech při včasné výměně oleje v automatické převodovce, přestane chyby vykazovat.

KDY MĚNIT OLEJ V AUTOMATICKÉ PŘEVODOVCE?
Výměna oleje v automatické převodovce by měla pravidelně probíhat každých 60.000 km. V případě, že motor Vašeho vozu pracuje ve vysoké zátěži, doporučujeme výměnu oleje již při najetí 30.000 kilometrů.
Právě po ujetí těchto kilometrů je olej v automatické převodovce již značně opotřebovaný, ztrácí viskozitu a nečistoty v něm můžou začít ovlivňovat plynulé řazení.

Neodkládejte proto výměnu oleje v automatické převodovce na později. Včasnou výměnou můžete předejít zbytečným problémům a nákladným opravám. Pokud jste najeli doporučené kilometry nebo se k nim blížíte, neváhejte a navštivte náš autoservis. Disponujeme speciálním zařízením pro výměnu oleje v automatické převodovce. Díky tomu Vám garantujeme kvalitní celovýměnu oleje včetně vyčištění skříně a hydrorozvaděče.